نقش پزشکان در اپیدمی مصرف مواد مخدر
نوشته شده توسط : مبیناکاظمی

به گفته محققان دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ، مرگ و میر ناشی از اوردوز مواد مخدر از حدود ۵۲۰۰۰ در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۶۴۰۰۰ در سال ۲۰۱۶ افزایش یافت. بسیاری از این مرگ و میرهای ناشی از اپیوئیدها، شامل داروهای مسکن درد مخدر، از جمله داروهای تجویزی درد مانند فنتانیل و اکسید کدون (اکسی کانتین) و همچنین ماده مخدر هروئین غیر قانونی بودند.

محققان دریافتند که مواد افیونی (اپیوئیدها) معمولاً برای بیماران پرخطر توسط پزشکانی که معمولاً حجم زیادی از اپیوئیدها را تجویز نمی‌کنند، از جمله پزشکان عمومی، جراحان و ارائه دهندگانی که پزشک نیستند، تجویز می‌شوند.

با این حال، این افراد با حجم پایین ۱۸ تا ۵۶ درصد از تمام نسخه‌های مخدر برای بیماران پر خطر را تشکیل دادند. طبق گفته محققان، این مسئله نشان می‌دهد که در تلاش‌های بهداشت عمومی برای مبارزه با اپیدمی مبارزه با مواد مخدر، نباید تنها روی کسانی که با حجم بالا داروهای مخدر تجویز می‌کنند از جمله کسانی که به طور غیرقانونی و مخفیانه دست به تجویز داروهای مخدر می‌زنند، تمرکز شود.

دکتر جی. کالب الکساندر، نویسنده ارشد این پژوهش، در نشست خبری هاپکینز، گفت: “این بحران به عنوان زیرمجموعه کوچکی از پزشکان و بیماران بد تعبیر شده است.”

الکساندر افزود: “نتایج ما بر ضرورت مداخلات هدفمند تاکید می‌کند که تمام افرادی که مواد مخدر تجویز می‌کنند را مورد هدف قرار دهد، نه فقط افرادی که با حجم بالا داروهای مخدر تجویز می‌کنند.”

وی مدیر کل مرکز ایمنی و اثربخشی داروهای مرکز جان هاپکینز است.

این مطالعه همچنین نشان داد که “خریداران مواد افیونی” – افرادی که نسخه‌هایی از پزشکان و داروخانه‌های متعدد دریافت می‌کنند – تنها ۰٫۱ درصد از مصرف کنندگان مواد افیونی در این مطالعه را تشکیل می‌دهند. محققان گفتند که این مسئله ممکن است دلیل این امر باشد که چرا تلاش‌های پیشگیرانه با تمرکز بر “خریداران مواد افیونی” به کاهش بیشتر در اوردوز مواد افیونی کمکی نمی‌کند.

الکساندر گفت: “در اینجا نکته این است که تجویزکنندگان معمولی با حجم پایین معمولاً با بیماران پر خطر ارتباط برقرار می‌کنند – که باید فراخوان بیدار کننده‌ای برای این تجویز کنندگان باشد”.

وی افزود: “ما نیاز به ایجاد سیستم‌هایی برای کمک به تجویز کنندگان در شناسایی بهتر این بیماران، بررسی آنها برای اختلالات مصرف اپیوئیدها و بهبود کیفیت مدیریت درد آنها، داریم.”





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: